Årets första vinst

Hallå igen. Nu var det verkligen ett tag sedan sist jag skrev här och denna gången har jag helt enkelt bara varit slö.
Till att börja med så har domänen till min hemsida gått ut, och har inte blivit förnyad. Så tydligen så är den i karantän i ca 1månad till och det kostar 888kr att lösa ut den. Jag tänker att jag väntar tills den där karantän tiden gått ut och förnyar sedan för 200kr. Om ni läser detta webnode så ska ni veta att ni suger...

Tillbaka till cyklingen. Jag har vunnit en tävling! Det var längesen sist och detta är alltså 2a gången som jag faktiskt kommer först på en officiell tävling. Förra gången var det 1a Majloppet i kvänum 2016 och denna gången Mjölbybiken förra helgen. En tekniskt utmanande bana som blev ännu svårare när det störtade ner regn 5min innan start. Precis som jag ville ha det och i starten tog jag kommandot direkt och gick ut först. Jag körde väl lite över min förmåga eftersom jag höll samma tempo som på uppvärmningen när det var torrt, och höll på att ramla i dom första 20 kurvorna. Sedan lugnade det ner sig lite och jag råkade av misstag ta ett B spår, tappade 10s och fick börja gneta ikapp de 3st som kom före mig. Efter en stund var jag ikapp igen och tempot var relativt högt. Jag kände att det gick bra och benen kändes okej, men avvaktade ändå lite och åkte med de andra 3 som efter ett varv blev 2st. Efter 2½st varv halvvägs in i tävlingen gjorde jag ett litet ryck. Jag fick en liten lucka på de andra som sedan växte hela vägen in i mål. Ett väl genomfört lopp från min sida både taktiskt och tekniskt sett, och inget strul med materialet heller. Precis som det ska vara!

 

Strava: www.strava.com/activities/1019376628

276w Snitt, så högt har jag inte haft förut på någon tävling vad jag vet. Brukar ligga runt 260w ungefär. Inte för att det säger så jätte mycket men ändå. Tiden i zonerna säger desto mer. Precis som de andra XCO loppena jag kört så är det mest tid i Z7 och Z6 (även Z1). Betyder alltså att man antingen trampar på som in i helvete eller så trampar man inget alls. Ska försöka få till en gämförelse i något inlägg när jag har kört ett långlopp, så man tydligt kan se skillnaden. För många tränar ju exvis bara långa tröskel intervaller och sedan hänger dom inte med på dom kortare XCO racena, och det är ju inte så konstigt om man kollar på wattprofilen. Mer om detta en annan gång