Distans och 100kr fattigare

God kväll.

Som rubriken lyder så har jag kört ett distanspass idag. Det blev på min dräpare till racer och jag utgick från Tibro. Jag körde till Skövde där jag mötte upp lite annat folk som brukar köra på söndagarna (söndagscyklingen) och vi delade in oss i lite olika fartgrupper. Jag körde med 29 gruppen och vi fick till ett bra pass på ca 9mil.

Det var riktigt kul och vid ungefär hälften av rutten så började det hagla... mindre kul men det försvann efter en stund. Det var sjukt lokala skurar idag märkte man. Var nästan så att det var ett sträck på marken där det hade regnat och inte regnat.
Hur som helst så hade jag iaf INTE laddat upp med en brakfrulle och började bli ganska hungrig när vi hade ca 3mil kvar. Så när vi väl var tillbaka i skövde så var jag riktigt utsvulten och seg. Jag svängde in på statoil och köpte 2st korvar, 2st snickers, 1st twix och 2st drickor som jag mosade i mig. 100 spänn gick det på men det var det ju lätt värt! Tack så mycket statoil för att ni räddade min dag så att jag orkade ta mig hem. Efter det trampade jag hem till kära Tibro igen och det blev totalt 145km. Mitt längsta pass hittils och det kändes riktigt bra faktiskt. Får göras om.

Nu sitter jag mest och är lite trött i benen medans jag kollar på tv. Jag ska strax ut och gå en liten stund för att återhämta mig bättre sen är det sängen som gäller så jag orkar gå upp 05:20 imorgon och åka till jobbet.
Det var allt för idag. På återseende

(Här är dagens runda ifall nån är intresserad: www.strava.com/activities/359428258)