Mörkercup avslutning

Gokväll. 

Igår avgjordes sista deltävlingen av mörkercupen bakom Sportson i Skövde. Banan som jag har kört massor med varv innan är tight och det finns inte många ställen att köra om på, så kvällens taktik var att koncentrera mig i starten (som jag inte gjort de senaste gångerna...) för att vara med bra direkt.

Starten går och jag får nästan i pedalen direkt. Jag är 2a ut tätt bakom Erik Zälle. Han håller ett bra tempo som jag tänker att jag låter honom hålla, så jag försöker inte köra om utan ligger med bakom. Efter 2 varv gör Erik en miss och ramlar, jag kör givetvis om och matar på i samma tempo. Det håller hela vägen in i mål och jag vinner min 4e deltävling i mörkercupen och även då den sista. Med 4st vinster, 1st andra plats och 1st DNF så kom jag totalt på en 2a plats bakom Viktor som vunnit de senaste 4 årena? Bra kört gosse.

Bilder ifrån tävlingen kommer här under, cred till Johan åberg Levin och även pappa Zälle som tagit fotona. Längst ner kommer filmen ifrån igår, cred till mig på den ;)

 

 

 

 

Ämne: Mörkercup avslutning

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar