Testdax

Hej hej på er. Här kommer en sen uppdatering som jag egentligen hade tänkt göra för 2 dagar sen men som inte blev av.

I Tisdags så var jag hos Träningskonsulten i Skövde och gjorde laktattester. Jag har tidigare (vinter 2015-vår2015) tagit hjälp av träningskonsulten och dom har hjälpt mig med träningsupplägg och tester. Det har funkat ganska bra och jag har tränat efter mina pulszoner. Jag gör fortfarande det och kommer att fortsätta med det. Att träna efter puls alltså. För med träningen så ska jag försöka att lägga upp det själv med hjälp av farsan som kan en del om det och även av mina egna erfarenheter. Vi får se hur det går.
Till testvärdena.

 

Mitt test som jag gjorde i Mars detta året.

 

För er som gillar siffror så kan ni få analysera detta. Jag har kollat lite noggrannare och hittat varför jag har fått lägre "syra tröskel".
För 3veckor sedan så var jag sjuk i en vecka, och innan det så krashade jag och fick vila 1 vecka. Jag har tappat ganska mycket på den tiden och det är det som visar sig på testerna. Så egentligen kanske jag borde gjort testerna innan jag blev sjuk (som jag skulle gjort men jag blev sjuk...) och då fått ett bättre resultat. Men som sagt så är detta resultatet det jag går på eftersom det ser ut så just nu. Man kan kalla det en offseason form om man så vill. Nog med bortförklaringar, detta innebär givetvis lite förändringar i min träning. Bland annat så har jag fått sänka mina pulszoner med några slag eftersom jag får mjölksyra vid lägre belastning (watt). Men det kommer nog tillbaka på någon månad med bra träning.
Jag har nämligen börjat min "vinterträning" nu, där jag ska försöka utvecklas som faan tills nästa år och bli stark. Jag är taggad!

Nej, nu får räcka för detta inlägget. Ska inte ha med för mycket skitsnack så att det blir segt att läsa.. (för er som gör det)

VO2 max ska givetvis med också. Chaaaoo!