UCI poäng

Hallå.

Igår gick Billingeracet på hemmaplan, jag var inte med och tävlade utan hjälpte till som för och efteråkare till ungdomarna. Jag valde att istället försöka vara fräsh till dagens tävling som gick i Vårgårda. UCI kategori 1 var det och det betyder att det är högre status på tävlingen än tex en vanlig tävling eller en C.2 tävling. Man får också UCI poäng om man placerar sig bland dom första 15. Jag kom 12a idag och det är jag nöjd med. Startade långt bak, körde upp mig någolunda men fick släppa lite på toppen av slalombacken. Startloopen var brutalt jobbig och det gick sjukt fort! I första nedförsåkan blev det stopp, jag fick vila mig lite efter 2minuters hård körning och sedan var det påt igen. Jag körde hela tiden upp mig och hade bra fart och flyt de första 3 varven. Sen kom jag ikapp Axel Lindh och lade mig bakom honom i 2 varv för att få pusta ut. Jag märkte att han också var lite seg och tappade på tempot mot sista varvet så jag körde om och gasade på ordentligt. Dom sista krafterna slösades i dom brutala backarna och jag körde in på en 12e plats. Det här är nog min bästa tävling som jag någonsin gjort och det är även första gången jag plockar på mig UCI poäng, kul!
Som vanligt så var bästa backup teamet med i form av Bosse langarn och farsan som hjälpte till. Bra jobbat som vanligt, får även passa på att tacka alla som hejade på mig idag upp för backarna. Alltid skoj när man hör folk vråla "kom igen slangen du är bäst!" eller "du ser stark ut, ta i lite nu för fan". "kom igen nu nummer 30 vi hejar på dig" uppskattas också givetvis :)

Siffror och bilder ifrån dagen, ha det!

Strava: www.strava.com/activities/986026507/overview

Nya hjulena färdigbyggda, tackar Vincent på Sportson Skövde för ett bra jobb. Grymma hjul är vad det är