Winner

Idag kördes vätternrundan för många av sveriges cyklister, men inte för mig. Istället körde jag något som jag är lite bättre på än att köra 30mil runt en sjö, alltså mtb i skogen.
Ska försöka vara ganska kortfattad i detta inlägget om det går..
Jag vann idag. Bra känsla att vinna en tävling bara sådär. Det var ändå ett starkt startfält så jag får vara ritkigt nöjd. Det var riktigt riktigt varmt i Borås idag där tävlingen avgjordes vilket gjorde det hela ännu jobbigare. Jag kände mig lite seg och ganska nervös innan start, och dom 3första varvet låg jag på 2a plats bakom starke David Kangas som matade på. jag höll ungefär samma avstånd hela tiden in mot 3e varvet då han började krokna lite. Jag kände att jag tog in och tryckte på lite extra. Kom ikapp och körde om, sedan var det bara att försöka köra snyggt utan att göra några onödiga misstag och få flyt. Jag hade krafter att köra hårt dom resterande 3 varven och rullade i mål som segrare. Imorgon är det dags igen och jag ska göra så gott jag kan för att kamma hem ytterligare en seger.

Johan Åberg Levin står idag för grymma bilder. Besök gärna hans facebook sida här

Siffor: www.strava.com/activities/1041152863
Resultat: idrottonline.se/svenskacykelforbundet/globalassets/vastergotlands-cykelforbund/vastgotacupen-2017/resultat/boras/boras-resultat-lordag.pdf

Ämne: Winner

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar