2 tramptag senare

Idag befinner vi oss i Motala. Det är dags att köra 1572 MTB Challenge som är ett mtb långlopp.

Jag står längt fram i starten och skottet går. Som vanligt trycker jag på som fan för att komma iväg bra och efter 2 tramptag går kedjelåset sönder. Jag får stanna mitt i startfältet och vänta en stund tills jag kan gå mot kanten av starten. Då tänkte jag "fan det var ju jävligt kul då" eftersom jag inte hade med mig något extra kedjelås. Som tur var stod farsan precis där och han hittade ett i fickan (tur???) så vi smällde på det och sen var det full fart. Jag var verkligen tvär sist och fick köra om sjuukt många andra åkare. Tur att mestadelen av loppet var grusväg så man lätt kunbde mosa på bra och plocka placeringar. 
Loppet var i full gång och jag kände mig sjukt stark. Men efter ca 40km så körde jag fel ut på en asfaltsväg där jag åkte rakt fram trots att det stod flaggvakter där. Men jag hörde inte att någon ropade eller liknande så jag trodde givetvis att jag var på rätt spår och körde på. Efter typ 2minuter så började jag fatta att jag var fel och vände. Totalt tappade jag säkert 5minuter på detta och då blev jag ganska trött på att jaga ikapp igen.
Jag körde på en stund och kom till den långa asfaltsbacken där det var massor med folk. Alla hejade på som galningar på mig och det var riktigt kul. Det gav lite extra energi och ork att ens fortsätta loppet (jag var ganska sur vid det här laget..). Jag sänkte farten lite eftersom jag knappt kände för att cykla vidare mer och körde ca 15km till innan det var dags för en vurpa. Jag fastnade med benet under cykeln och slog i knäet ganska hårt så jag tappade känseln i foten i någon minut. Jag blev ganska rädd då och stod stilla ett tag tills det släppte, sen rullade jag sakta i mål. Förutom knäet så gick 2st ekrar sönder i bakhjulet men det gick köra med det också.
Kan säga att det var ett roligt lopp med mestadels grusväg fram tills jag körde fel. Då blev jag riktigt besviken och tröttnade lite. Resten av loppet rullade jag bara i mål.. 
Men jag är ändå ganska nöjd. Jag körde ikapp bra och benen kändes sjukt starka. Jag är nog i bra form nu! Nästa lopp är finnmarksturen som går om 1 vecka och efter det är det vasan som gäller (om jag seedar upp mig till led 1 på finnmarken), annars skiter jag nog i vasan.
Inte så mycket bilder att bjuda på idag tyvärr men ni får nöja er med det som finns. Ha det gott och cykla lugnt. Min sluttid på dagens lopp blev något runt 2:30 tror jag. Kaaasss. Mvh Jeppe slang