4x4+3

Pjuuuuuuuuh!
Eller hur ska man uttrycka sig efter att ha kört dödsintervaller?

4x4+3 stod på mitt schema idag. Alltså, 4st 4minuters intervaller med 3minuters vila emellan varje. Tanken med dessa intervaller är att förbättra sin VO2max och därför ska man köra dessa intervaller på 85-95% av sin maxpuls för att få ut bästa möjliga effekt. Och det gjorde jag. Jag hamnade på en snittpuls runt 184 vilket inte var helt kass. Det var ganska bra faktiskt. För mig är det 92% av min maxpuls som ligger på 200.

Om man ska köra CXO är dessa intervaller skit bra, eftersom det hela tiden går uppför eller nerför då man trycker på max. Inte riktigt samma som på ett långlopp där man mera ligger och "matar" i flera mil på lite lättare vägar oftast. Jag tror dock fortfarande att det är bra att köra denna typ av träning för långlopp också men det är nog inte fel att kombinera med vanliga aerobiska intervaller där man inte köra på sig syra. Men vad vet jag? Jag är ju ingen tränare. Eller?

Hur som helst är det läggdags tidigt idag. För imorgon ska jag iväg på hydraulik kurs igen med jobbet i Trollhättan (sa jag att jag var där idag också?) Mycket trevligt och lärorikt.

Ha det bra gott folk. Heyaaaa


Saab Museet var vi på också och kikade. Fräckt!

Fet!! 71kg nu, inte bra det här. Dags att banta

Ämne: 4x4+3

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar