Bäst i Skövde CK, igen

Igår avgjordes klubbmästerskapen i Skövde CK för mtb och kan ni gissa vem som blev årets klubbmästare??
Med grymt många cyklister till start så kan det varit Sveriges största KM, med hela 190st startande!!!!!! (i alla klasser, ca 100 i KM/tävlings klassen).Hela gaalet grymt startfält var det. Mitt enda mål var att komma först i mål av Skövde borna. Jag vann nämligen 2014 och 2015 så detta blev min 3e raka seger, det känns gött. Nu behöver jag bara sopa hem landsvägs KM'et som avgörs nästa vecka också.

Ca 30min innan starten går anländer ag till billinge stadion. Lite sent kanske men jag kör iväg för att värma upp. Efter en liten stund trampar jag av kedjan och får springa tillbaka till stadion där farsan har bilen och verktygslådan. 3min innan start har jag mekat ihop kedjan och tar mig till starten. Ingen uppvärmning för min del alltså.
Starten går och jag är 2a in i första skogspartiet, Carl Jarnhagen är först och sätter ett gött tempo direkt. Jag hakar på och går om efter en stund. Jag ligger först och kör på i ett högt tempo i ca 1 varv innan Carl går om mig igen. Dennis W går också om och jag hänkar på tåget. Efter några minuter kommer Olsson ikapp och går om mig, jag är ganska seg nu eftersom jag i princip maxade första varvet utan uppvärmning. Men jag ger mig fan på att gå med Sebbe och det går. Jag ligger bakom honom hela tiden och iaktar vart han är snabb och inte så snabb. Jag märker på 3e varvet att han klantar till sig på ett ställe och kör riktigt långsamt. Jag gör en halvhjärtat omkörning men han trycker till och jag kommer inte om. Nu förstår jag att han inte vill att jag ska vara före honom på de stökiga partierna (typ hela banan) eftersom jag är snabbare där. Jag ligger bakom Sebbe i 1varv till och på samma ställe som på föregående varv gör han precis samma misstag. Men denna gången är jag redo och går om. Jag ökar tempot och han lyckas inte hänga på. Jag får ett bra flyt och får ta i ordentligt för att hålla uppe farten. Jag är på väg ikapp Carl och Dennis som är ca 40s framför mig. In i mål är jag 15s efter och blir regerande klubbmästare 2016. 3a totalt får jag vara nöjd med (jag är missnöjd såklart att jag inte kom först..) eftersom jag körde för att vinna över Sebbe. 

Benen kändes bra idag förutom min kassa uppvärmning på 5minuter. Det är skönt eftersom jag inte hade så himla bra ben på helgens tävlingar i Jönköping. Kanske är på väg en form?

Skövde nyheter var där också och gjorde ett reportage om dagen, det kan ni läsa här

Skaraborgstidningen var där också, läs det reportaget här

Resultat ifrån dagen finns på den här länken

Bilder från dagen, fotocred till Farsan och Johan Åberg Levin 


Ämne: Bäst i Skövde CK, igen

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar