Billingeracet recap

Då var det dags för ett inlägg ingen. Längesen sist..

Årets första långlopp Billingeracet har gått av stapeln och jag var med och kämpade. Loppet var inte någon succe för min del men jädrar vad jag fick ta i.

Tävlingsdagen kom och jag åkte in till Skövde på morgonen. När jag väl kom fram och hade bytt om så kände jag att det var svinkallt ute (typ 0 grader..) och jag kände nästan direkt att jag hade med mig för lite kläder. Jag hade ändå ben och armvärmare, samt en underställströja för att få upp värmen. Jag rullade ner till starten och gick in i fålla 1. Starten gick och tempot sattes direkt ganska högt. Upp för caterpillarbacken gick det snabbt och jag var inte riktigt med i täten, utan hamnade bakom en kille som släppte lite på den första klungan som bildades. Jag gick om och jagade på som fan nästan hela vägen ner till banvallen innan jag kom ikapp. På banvallen var jag med den första klungan (efter wengan+3st som var i utbrytning) och mosade på. Det var jag, Sebbe olsson, Bleckur, Fredrik Berg, Dennis walqvist och några mer grabbar som jag inte kommer på namnet på. Det gick snabbt och jag fick ligga ganska högt för att åka med, inte bra. Strax innan Öglundabacken så drog framförvarande ifrån lite och jag försökte åka ikapp. I en kurva i en nerförslöpa så gick det lite för fort (kombinerat med att jag frös som fan om fingrarna och inte såg något pga skitiga glasögon) så ramlade jag och tappade luften. Upp snabbt igen på cykeln och försöka jaga ikapp men det gick inte. Jag körde på i ett lagom hårt tempo tills bakomvarande grupp kom ikapp mig. Jag hakade på dom och när vi kom ner till ryd så var jag helt färdig. Ridån gick ner och det enda jag kunde göra var att försöka ta mig i mål. Jag stannade i sista depån i Ryd och käkade för jag var helt väggad. Har aldrig varit så tokslut som jag var kombinerat med att jag var helt genomfrusen. Inget kul alls den sista biten och jag fick bara kämpa mig igenom det.
Ungefär så såg mitt lopp ut. 
Summerat så kan man säga att jag skulle ha haft på mig lite mer kläder så jag hade sluppit frysa, och även att jag skulle druckit mer. Jag fick nog i mig lite knapert med vätska vilket resulterade i en brutal väggning. Man lär sig av sina misstag :)

 

Bilderna är tagna ifrån facebook så fotograf är okänd tills vidare...

Ämne: Billingeracet recap

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar