Bra känsla!

Hallåj. 

Som robriken lyder så har det varit en bra känsla idag. I morses körde jag och Johan ett kort distanspass på 2h, eller jag körde 2h medans Johan skarvade på med ytterligare 2 (tror jag). Jag åkte hem, åt och vilade några timmar innan dagens andra pass kördes. Det har jag precis gjort och känslan var bra idag. Jag skulle köra följande pass:

Jag har kört detta passet innan fast då var känslan inte så bra. Jag fick ta i så mycket jag bara orkade. och nu menar jag verkligen ta ut sig till 100% för att orka igenom intervallerna. Men idag gick det bättre. Förra gången körde jag på 300w första 30s och 500w sista 30. Idag siktade jag på 310w första 30s och 500-510w sista 30s. Det gick bra och jag hade i snitt 315-320w första 30s genom alla intervaller och 510w+ genom dom sista 30. Jag behövde inte plåga mig riktigt lika mycket vilket var gött men jag fick ändå ta i som fasen. De sista 4 minuterna siktade jag på 370w och höll det (372w till och med). Jobbigt var det, men jag tog inte ut mig maximalt vilket var gött. Ibland är det skönt att spara lite på psyket och inte ta ut sig så man knappt kan röra sig efteråt.

2st bra pass har jag alltså fått till idag. Imorgon är det dags igen för Söndagsdistans. Prognosen säger snö, skoj! Hoppas bara det inte blir för kallt och blåsigt....

Dagens siffror på strava: www.strava.com/activities/887605830          www.strava.com/activities/886974456

Ämne: Bra känsla!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar