CK Master Mtb race / criterium

Tjenare igen.

Nu i helgen så var det race i Göteborg. På Lördagen var det XCO swe-cup och på Söndagen var det criterium.
På Lördagen gick det bra! Jag kom på en 4e plats vilket är mitt bästa resultat i västgöracupen än så länge. Grymt nöjd. Banan var teknisk och backig och var 7x5km ungefär. Riktigt jobbigt race och min tid blev 1:45 ca.

Söndag var det criteruim, 40min+1varv och även där blev jag 4a. Jag fick en kass start men höll ett jämt tempo och var riktigt stark i mitten av loppet där jag körde upp mig till en 2a plats. Sen på dom sista 2 varven kroknade jag rejält (typ väggade) och tappade placeringar. Jag slutade på 4e platsen och är riktigt nöjd även med det resultatet.

Nu laddas det om för nästa helg då det är birkebeiner i norge. Jag, Fredrik berg, Johan noren och Johan karlsson ska åka dit och köra. Kan bli spännande!

Biiilderr Lördag:


Som vanligt, tack Bosse för langningen!


Söndag:


Kör om team kompisen Robban