CX premiär

I helgen körde jag min första cx tävling. Jag åkte med Johan Noren upp till Falun och mötte där ett starkt startfält i Elit klassen. Banan var rolig med mycket svängar på gräset i parken där vi körde och även 2st ställen där man var tvungen att springa med cykeln. Riktigt skoj tävlingsmoment CX, något jag ska köra mera av!

7a kom jag i Falun i Lördags och det är jag nöjd med. Jag plågade mig så gott jag kunde i den timmen som vi körde. De flesta CX tävlingarna är runt 1h i tävlingstid när man tävlar i elit klassen. Inte jätte långt vilket är bra eftersom jag inte är så jätte stark. Jag körde med min nya wattmätare och fick ut lite värden.

connect.garmin.com/modern/activity/1396505299

Vet inte om ni kan se det som är på länken ovan, men hur som så hade jag 286W i medel och 315W i normaliserad kraft.
Min tröskel är runt 300W så inte helt illa, jag fick ändå ta i som faan för att hålla det tempot jag hade. Intressant :)

I söndags körde jag ännu en CX tävling fast denna gången i Västerås. Jag kom 7a där också vilket får vara helt okej. Denna banan var jobbigare och det var lite mer rakot osv så den passade inte mig lika bra som Faluns bana, men den var lika jobbig om inte jobbigare. 
Jonas Wiking har tagit en massa grymma bilder ifrån tävlingen i Västerås. Kolla på dom på länken nedan!
www.flickr.com/photos/jswg/albums/72157673728649011


Dagens vinnare, Sasu Halme från Finland

Ämne: CX premiär

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar