Cykelcross i snö

Godkväll. Efter att precis ätit en rejäl tallrik med pasta så känner jag mig mogen för att skriva om helgens bravader.
I Lördags åkte alltså jag, farsan och bosse upp till Stockholm på kvällen. På Söndagen skulle jag köra en cx tävling i Täby och jag var som vanligt laddad. När jag lade mig och sov på hotellet så var det ingen snö, och när jag vaknade var det helt vitt överallt (utomhus alltså..). Det hade snöat under natten och jag blev ännu mer taggad. Väl nere på frukosten så kom jag på att bosse hade sommardäck på sin bil som vi åkte i, hmmmm, men det gick bra ändå.
Efter hotellfrukosten så drog vi iväg till tävlingsområdet och det var rejält kallt. Banan var teknisk när det hade snöat och det passade mig väldigt bra. Vi var 8st startande i Elit klassen och tempot sattes högt som vanligt av Martin Eriksson. I 3e kurvan ramlade 2st framför mig och vi som var bakom tappade täten lite. Jag kom inte ikapp utan tappade hela tiden mer och mer. Med ca 3varv kvar så kom Tony Karlsson ikapp mig och nu låg jag 5a, jag försökte hänga på honom men ut på galoppbanan så drog han ifrån rejält, jag orkade alltså inte hänga med han trots att jag låg bakom på rulle i motvinden som var. Jag rullade i mål som 5a ca 3min efter Martin som tog hem det hela. Får jag absolut vara nöjd med med tanke på att jag varit sjuk och precis kört igång med träningen igen.

Eftersom farsan var med, så blev det en del bilder:



Siffror som jag vet att ni alla gillar så mycket (a)


 

Ämne: Cykelcross i snö

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar