Cykelvasan

Då var årets största tävling genomförd, cykelvasan.

För min del har det väl gått ganska okej, inte enligt mina förväntningar men okej. Jag åkte med i början av loppet i den stora klungan och klarade mig från krasher och annat strul. Efter några mil fick jag släppa den klungan jag åkte med (2a klungan) för jag var helt slut. Det kändes som cykeln inte rörde sig frammåt när jag trampade, sjukt frustrerande. Cyklist efter cyklist flög förbi och jag orkade inte hänga på. Efter ett tag så var jag själv och då tänkte jag att jag bara rullar i mål. Några minuter senare kommer Ludvig Bengtsson ikapp + några andra och jag åker med bakom. Ludvig drar hela tiden och i en backe försvinner han. Nu är vi en klunga på kanske 10 personer som kör och det är jag+2st till som drar. Med ca 3mil kvar till mål så ansluter sig Sebbe Olsson från teamet efter en punktering. Riktigt synd då han var med top20 innan han punkade. Han drar i stort sett hela vägen in till mål och lägger upp spurten åt mig (tack!). Jag spurtar förbi gubbarna och kommer först i mål i våran klunga. Något bra med dagen i alla fall.

Min tid idag blev 2:54:20 vilket är 1minut snabbare än förra årets cykelvasa. På den tiden kom jag på en 103e plats. Jag hade som mål att gå med första klungan in i mål och det gick inte. Ett annat mål var att komma under 2:50:00 men det gick inte heller, kanske nästa år? Blir ett ganska kort inlägg idag eftersom jag är helt slut. En veckas träning i Norge har varit grymt kul men det har blivit en del bilåkande. Annars var det grymt!

Resultatlista ifrån dagen finner ni här: results.vasaloppet.se/2016/?pid=list

Strava: www.strava.com/activities/674327514


Starkast i första startled = loket

Ligger med bra för spurt

 

Ämne: Cykelvasan

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar