Detta har hänt

Nu bloggar jag ikapp sådär igen, men den här gången kan det inte rås för.

I Lördags körde jag Vista mountain i Jönköping (en mtb tävling) och jag var seeeg. Benen var riktigt sega och det gick inget vidare, men jag tog mig runt och fick ändå njuta en stund av den fina banan dom har.
På Söndag var det dags för avslutningsstafetten i Jönköping och jag körde i laget "Kvänums Girlpower" som bestod utav mig, Elsa, Ida och Tilde ifrån Kvänum. Vi var lätt det bästa laget enligt mig och vi hade riktigt skoj. Tyvär vann vi inte men vi gjorde så gott vi kunde! Jag får vara nöjd med att jag tog ledningen första varvet och var först in i växlingen på andra varvet.

Efter stafetten var slut så skulle jag och några grabbar ifrån Skövde testa EM banan. Här ifrån kommer jag inte ihåg något utan har fått allt återberättat för mig av de andra som var med och körde.
Vi körde ut på banan och den första nerförsåkningen gick bra. Uppförsåkningen gick också bra men sen på den andra nerförsåkningen så ramlade jag. Jag låg först och hade kört ifrån de andra lite och längst ner i backen vid ett hopp så låg jag på marken och hade ont. Tydligen så hade jag missbedömt hoppet eller haft för mycket fart så jag hade ramlat rejält och slagit sönder hjälmen och även kläderna.
Efter en liten stund så kom farsan med bilen och vi (jag, farsan och sebastian h) åkte in till ryhovs sjukhus i Jönköping där jag blev väl omhändertagen. Som sagt så minns jag ingenting efter att jag gått i mål på stafetten så detta är det som dom andra har berättat för mig. Hur som helst så fick jag sova över en natt på sjukhuset efter att dom konstaterat att jag hade fått en kraftig hjärnskakning och även ryckt axeln ur led och förstört där nyckelbenet fäster in i axeln.
Minnet kom tillbaka när jag vaknade dagen efter och det är där ifrån som jag kommer ihåg just nu. Minnet kommer tillbaka mer och mer och nu är det bara från efter stafetten till dagen därpå när jag vaknade som jag inte minns. Läskigt, en dag som har försvunnit ifrån minnet.

Ska inte bara bli en massa tråkig text här utan bjuder även på några bilder ifrån Söndagens stafett. Enjoy!


Sebbe H och Viktor i bakgrunden
Först av alla. Killen som ligger bakom körde om på andra varvet men ramlade innan varvningen så jag var först in
Tilde och en kanin?
Glada KIFare (som vanligt)

Bästa laget!

Foto cred till Farsan som vanligt!


*Bild ifrån Vista på Lördagen. Foto: Matthias Thyr

Ämne: Detta har hänt

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar