Distans på crossen

Godkväll gott folk.

Dagarna går fort och det är redan Söndag. Imorgon är det jobb igen och en ny vecka. Men det känns ganska bra ändå.

Igår så var det distans på schemat. Det var jag, Viktor, Benny och Rikard Hansson som körde. Vi utgick ifrån Tibro vid 9 tiden på morgonen och körde iväg. Jag, Viktor och Benny körde på CX medans Rikard hade sin Mtb. Det gick bra och vi körde mestadels grusvägar och asfalt med inslag av någon stig (som Benny inte gillade alls haha..). Det var jag som hade lagt banan på strava och vi fick ihop 3h30min ungefär och 85km. Ett bra och roligt pass helt enkelt! 
Dessutom kul att köra med lite annat folk och inte köra själv jämt. 

På Tisdag nu i veckan ska jag till träningskonsulten i Skövde och göra lite tester. Tidigare vinter halvår har jag betalt för att få hjälp med allt som rör träningen och det har funkat bra. Det är ganska skönt att hela tiden ha ett vecko program som man kör efter så att man alltid vet vad man ska göra. Då blir det inte att man åker till inomhuslokalen och ska köra TC och så tänker man "vad ska jag köra idag då? Kanske några 7x3or?". Då blir det lätt att man inte kör det som man riktigt ska, utan kör något annat eller så.
Nytt för denna vinterperioden är att jag kommer att lägga upp mina träningsprogram själv. Jag kommer att utgå ifrån tesrvärdena som jag får ut av Patriks tester och sen gör jag egna program. Farsan är med och hjälper till en del också eftersom han dels har varit tränare och för att han är bra på att göra program och vet mycket om träning. Det kan bli kul att se om det funkar att lägga upp sina egna program eller om det inte funkar alls. Jag tror det kommer bli kanon bra!

Nog med skrivandet. Bilder får det bli istället. Chaoo

Turen: www.strava.com/activities/427990933

Ämne: Distans på crossen

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar