Distans

Hallåjs.

Idag har jag kört racer (igen). Jag har faktiskt inte kört någon mtb träning denna veckan, hmm tänker ni. Varför inte då?
Jo så här är det. Jag har lämnat in min cykel på service. Jag har alltså inte tröttnat på mtb om ni trodde det ;)

Det blev ett distanspass där jag startade i Tibro och cyklade in till Skövde. Väl i Skövde så mötte jag upp en hel drös med folk som var cykelsugna. På söndagar arrangerar Skövde CK något som kallas för söndagscykling där man kan välja mellan 3st olika fartgrupper. Lugn, mellan och snabb. Jag körde i snabba gruppen idag där vi var 16st pers. Kul att bli bättre på klungkörning. Inga missöden vart det och vädret var kanon idag. Hur gött som helst!
Jag fick totalt sett ihop 15mil (149.9km......) där Skövdes gemensamma cykling var ca 9mil lång. Hemvägen från Skövde till Tibro hade jag motvind, och det var inte kul. Jääääääädrar vad den tog på mina ben. Jag hade inte med mig något att äta idag (nybörjarmiss) och blev ganska tom på energi när jag skulle cykla hem. Motvind och helt tom på energi är en grym kombo för att man ska bli helt slut och nästan vilja lägga sig i skogen och sova en stund, men jag tog mig hem. Nu är benen helt tomkörda och jag också för den delen. Nästa gång tar jag med mig 5st bananer.



Tack för en fin runda allihop som var med. Nästa gång ska jag köra 100m längre så jag slipper störa mig på 149.9km..

Ämne: Distans

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar