Dubbelhelg igen

Som rubriken lyder så har det varit en helg med dubbla tävlingar igen. Denna gången har det varit 2st cxo lopp i Jönköping som ingår i västgötacupen där jag för tillfället leder totalen. Det har dock inte gått så jätte bra denna helgen för min del.

På Lördagen var det tävling i Huskvarna. Det var strålande sol och kunde inte bli bättre vädermässigt. Min uppvärmning kändes riktigt seg och även de 2st testvarven som jag gjorde på banan. Det kändes inte riktigt som om det fanns någon fart i benen och kroppen svarade inte så bra när jag försökte ta i. Det hände inte så mycket utan var mest jobbigt.
Hur som så går starten och jag är 3a ner för första tekniska partiet. Tempot är högt och jag känner mig redan trött efter några minuters cykling. I första backen så får jag släppa på farten och blir omkörd av några stycken. I andra backen förlorar jag ytterligare några placeringar och ligger nu runt 10e plats. Denna placeringen håller jag i stort sett hela loppet i mål och slutar på en 7e plats i Elit. Inget bra resultat men med tanke på hur segt det kändes så får det ändå klassas som okej. Vet inte riktigt vad min trötthet kan bero på, kanske har tränat för hårt i veckan helt enkelt.
Resultatlista: idrottonline.se/SvenskaCykelforbundet/globalassets/vastergotlands-cykelforbund/vastgotacupen-2016/resultat-2016/resultat-ikhp.pdf

 

Nästa dag är det dags för ännu en tävling i Jönköpingsområdet. Det är i Hallby denna gången och till en början såg vädret ut att hålla upp. Under min uppvärmning så började det spööööö regna. Kallt som tusan blev det och jag rullar iväg mot starten. Även idag får jag stå längst fram eftersom jag leder cupen totalt. 
Jag tänker innan startskottet går att det är bra att vara bland dom första ut i första tekniska partiet med en massa kurvor osv. Jag trycker på och är 5a ut, dom framför är riktigt snabba men jag lyckas precis hänga med. Det är segt idag också men det känns ändå lite bättre i kroppen, benen öv givetvis sega efter gårdagens tävling.
Det regnar på och banan blir riktigt hal. In i första skogspartiet så ramlar jag omkull på en skrå-åka och blir omkörd av 2st. Jag kommer snabbt upp på cykeln igen och kör iväg. En jobbig backe kommer och jag får släppa på farten. Dennis Wahlqvist kör om och jag känner mig som ett möte i skogen. Jag kör på i min egen fart och får pina mig regält upp för den branta backen som är mot slutet av banan. 5 varv avverkas och jag är riktigt seg på sista varvet. Jag blir omkörd av en kille som jag har hålla ifrån hela loppet och lyckas inte hänga med honom. Jag glider sviiintrött in på en 7e plats i Elit även idag. Ingen höjdardag men shit vad roligt det var ändå. Det var halt och lerigt hela vägen runt den 5km långa banan vilket vad riktigt skoj. Måste träna mer på sån typ av träning så jag kan köra CX tävlingar i höst. För det verkar riktigt skoj.

Resultatlista: idrottonline.se/SvenskaCykelforbundet/globalassets/vastergotlands-cykelforbund/vastgotacupen-2016/resultat-2016/hallbyrundan-resultat2016.pdf

 

Bilder Lördag:

 

Bilder Söndag:

Ämne: Dubbelhelg igen

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar