En 4e plats och ett guld

Nu har jag varit igång och tävlat igen, skoj skoj! Idag var det västgötacup i Mariestad där jag, Viktor, Sebbe H och David var med från teamet. Vi skulle alla starta samtidigt och alla var väldigt taggade. 
Eftersom jag leder cupen så fick jag starta längst fram med ledartröjan på, gött!
Starten går och Tommy Evaldsson är snabb som vanligt. Han är först en stund innan Erik Gunnarsson kör om. Jag hakar på tåget och hänger med. De första varvet är vi en samlad grupp på 5 man som får en liten lucka. Sen blir den bara större resterande varv. Berg håller tempot i 2 varv ungefär innan han får en pyspunka och får bryta tävlingen. Jag är fortfarande med i gamet och det känns helt okej. Jag ligger inte på max utan det känns ganska bra, jobbigt är det ju och jag är väl runt min tröskel någonstans i intensitet. Ut på 5e varvet sätter det fart. Dennis Wahlqvist gör ett ordentligt ryck och drar ifrån, Gunnarsson och Gustav Höög lyckas hänga på medans jag inte orkar. Jag har lite krampkänningar i vänster ben och är helt enkelt för trött för att gå med. I en av backarna på banan går Johan Palmberg om och jag försöker hänga på. Han får en lucka på några meter som sedan växer mer och mer in i mål. Strax innan målgång ser jag att Gustav står och fipplar med kedjan som förmodligen har hoppat, jag kör om och kollar bak och ser då att han har hoppat på cykeln och är påväg ikapp mig. Jag får ta i allt vad jag har för att inte bli ikapp körd och det är precis att han inte kommer om mig i spurten. En 4e plats idag för min del och jag är faktiskt nöjd med det. Jag kunde åka med dom starka grabbarna i 4 varv innan det blev för motigt. Tekniken och flytet var väl sådär idag, jag gjorde en del små misstag de sista 2 varven som tog lite kraft men annars funkade det bra. Mindre luft i däckena nästa gång kanske?

Någon annan som lär vara ganska nöjd med sin prestation är ju Jenny Rissveds som tog hem ett olympiskt guld igår i mountainbike. Jädrar vad grymt gjort alltså, bra kört Jenny och ett stort grattis!

Nu dax för några bilderrr:

Bildcred till Farsan och Tomas Antmark Dagobert

Ämne: En 4e plats och ett guld

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar