Finnmarksturen och Norge

Då var årets Finnmarkstur gjord i Ludvika.

I år gjorde jag mitt bästa resultat någonsin i ett långlopp. Jag kom på en 19e plats totalt och på 18e i elit klassen endast 6:37min bakom vinnaren Lars Bleckur. Grym insats från min sida och jag är riktigt nöjd.

Det började med att farsan lade in min cykel i fålla 2 en och en halv timme innan start!! Sjukt. Det var tur att han gjorde det så att jag hamnade längst fram i fålla 2 så jag fick en hyfsad start.

Det började med en ganska jobbig backe som jag avaktade lite i så att jag inte skulle spränga mig eftersom jag hade varit lite seg i benen dagarna innan tävlingen. Jag var inte jätte långt fram då tills Viktor Junell kom ikapp mig och drog som fan. Så jag hängde på honom (tack för draghjälpen) och kom upp ganska bra i fältet. Vi körde på i ett bra tempo och efter ca 4mil var vi ikapp den 3e klungan (tror jag) och där stannade vi.
Sedan mosade vi på och det var dags för ännu en jobbig backe där första bergspriset var. Jag kände mig stark i benen och släppte inte klungan så jag var med bra. Sen gick en eker sönder i bakhjulet och jag var tvungen att stanna för att böja den lite så att den inte slog sönder ramen. Och det var då jag tappade klungan så då fick jag dra en stund själv innan jag kom ikapp. Sen drog jag ganska mycket i stort hela vägen in i mål. 
Ett bra lopp och jag är grymt nöjd med min insats. Nu bär det av mot Norge för att cykla lite backar innan Cykelvasan som går av på Lördag om 1 vecka.
Vi får väl se hur formen är där men jag hoppas att jag kan behålla den bra för nu står jag i led 1 och har chansen att kunna åka med bra. Någon som säljer en startplats förresten? Hör av dig isåfall.

Dagens: www.strava.com/activities/365056447
Ha det!