Flytt

Hallå igen. Efter några dagars torka här på bloggen så är jag tillbaka. Brukar ju låta så..

Vad har jag gjort då? Massor! Bland annat så har jag flyttat hemifrån. Jag har fått tag i en lägenhet på 73 kvadrat i Skövde där jag numera bor. Gött! Det är inte riktigt färdig flyttat än men jag har fått hit det viktigaste, cyklarna och träningskläder. Jag får lära mig att laga mat och inte bara leva på okokt pasta så ska det här nog bli bra.

I Tisdags var det dags för mörkercup igen. På väg dit så fastnade jag i en bilkö och blev lite försenad. Jag han precis få på mig kläderna innan jag rullade till starten (ca 100m). Uppvärmning är bara för klenisar! 
Starkt startfält som vanligt med bla. John och Viktor som körde på sin finhoj, han är allt sugen på att vinna! Och det gjorde han faktiskt denna gången.
Startskottet går och jag får som vanligt inte i pedalen. Har en liten kamp mot Viktor som drar det längsta strået innan första kurvan och är först in. Jag har glömt att starta min lampa och fipplar på den i en kurva, sen åker vi. Jag ligger med bakom och känner att jag kan åka snabbare i skogen, men Viktor brassar på ordentligt på dom ställena där man kan köra om och jag kommer aldrig om honom. In i mål ½m bakom vinnaren Viktor biffen Ludvigsson. Grattis mannen, i Hjo nästa Tisdag blir det andra puckar ;)

Jag filmade racet, för den som är intresserad. Filmen finns att se på min youtube kanal eller länken nedan. Prenumera gärna för att se mera videos ifrån tävlingar och annat skoj!
www.youtube.com/watch?v=tA9hjC9jbwI

Om ni inte orkar se hela klippet så kan ni kolla på 29:06 där jag och John har en rejäl kamp om vem som ska vara först



Enda bilden jag har på min nya bostad är den här. En bild på min barstol och ett par cx hjul....


 

Ämne: Flytt

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar