Går hem med vinst

Idag har jag cyklat en tävling. Jag vann. Det var kul!

Min start för dagen var 14:25 vilket var ganska sent. Både bra och dåligt. Jag var på plats vid ca 12:00 för att provköra barnan som jag kört ett par gånger tidigare. Det kändes bra i benen och jag var riktigt laddad. 
Startfältet var starkt idag så mina ambitioner var att köra på så bra som möjligt. Taktiken var att lägga mig bakom och åka med för att känna på tempot och sedan avgöra om jag var stark eller inte. Starten gick och jag var först ut, sen trampar jag ur ena pedalen (för stark) och blir då typ 2a/3a ut. Jag kör på och hamnar bakom Erik Gunnarsson som ligger först. Vi kör på och får ganska snabbt en liten lucka till bakomvarande. Gårdagens tävling i Säter som vissa körde har nog satt sina spår tänker jag. Jag ligger fortfarande kvar bakom Erik som kör på i ett ganska bra och inte jätte hårt tempo enligt mig. Efter 1½ varv känner jag att dom bakomvarande kommer ikapp lite och jag bestämmer mig för att öka tempot. Jag går om Erik och ökar farten lite men han hänger på. Efter en stund så släpper han lite och jag får en lucka. Sen körde jag bara på i ett snabbt men inte för snabbt tempo resten av varven. Jag känner mig riktigt stark men har en ganska hög puls, fast jag får ingen mjölksyra. Gött! På 3e varvet får jag Håll som bara faaan och måste köra med en hand uppstucken under revbena i en liten bit, sen går det över. Jag kan mosa på igen och lyckas hålla ifrån David Kangas som kommer ikapp lite mot slutet. Jag går i mål som segrare och det är min första vinst i Elit klassen. Grymt nöjd med dagen och cykeln som funkade felfritt under hela loppet. Scott är bra skit!

Resultat hittar ni HÄR
En intervju från Skövdenyheter med mig från dagen hittar ni HÄR
Dagens lopp i siffror hittar ni på Strava
 


Snabbaste cykeln idag!


Starkaste gubben var och kollade också. Farfar är grym

Bra fanclub som vanligt :D

 

Tack alla som stod utmed banan och hejade runt mig. Alltid lite extra kul när folk vrålar att man ska öka. Stort tack även till teamets gubbar (Bosse och Farsan) som hjälpte till med vätske langningen som vanligt. Guld värt
Mer bilder kommer imorgon! 

Ämne: Går hem med vinst

Seger

Grattis, starkt kört!

1 maj loppet

Grymt kört Jesper! Riktigt imponerande!

Ny kommentar