Gott nytt år!

Gott nytt år allihopa! Hoppas ni hade en underbar kväll med massor skumpa och firande. Nytt år och nya möjligheter nu, det känns väl bra?

Cykling har det blivit, både igår och idag. 2016 års sista pass blev ett intervallpass som jag inte orkade köra hela, jag fick avbryta efter 10st intervaller och skippa dom sista 10 eftersom jag kände mig riktigt seg. 2017 års första pass blev längre än vad jag hade tänkt mig, men kortare än vad jag skulle kört, hur går det till? Den ni.

En kort sammanfattning av året kanske är på sin plats. Det har varit första året för Team Sportson Skövde som jag kör för, och det har varit ett toppenår. Jag tycker att alla i teamet har utvecklats och vi har fått en mycket bra laganda i teamet vilket är riktigt skoj och viktigt. Mitt bästa resultat gjorde jag på 1a Majloppet i början av året där jag vann! Jag deltog i SM i långlopp, xco, xce och cx. XCO Sm körde jag sönder mitt bakhjul, och fick bryta. XCE gick inte så jätte bra, jag åkte ut i ett heat där jag körde emot Wengan, Setterberg och Gustav Larsson. Långlopps Sm gick jag ut lite för hårt på, eller det gick lite för fort rättare sagt. Jag väggade mer eller mindre efter halva loppet och fick rulla i mål trött som stryk. CX sm gick däremot bättre. Jag är nöjd med det loppet och körde in på en 13e plats.
Tidsmässigt så har jag fått ihop 548,2h. 2015 tränade jag ca 450h, och 2014 350. En ökning med ca 100h/år vilket är ganska bra tror jag. Det tar sig! Målet nästa år kan ju vara 650h då, det är ganska mycket och jag får se om det hinns med eftersom jag just nu jobbar heltid också.



Kameraman lagar mat! Kungen använder en pizzakartong som stänkskydd

 

 



Walking into 2017 like....

Ämne: Gott nytt år!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar