Gran Canaria

Godkväll. Efter 12 dagars torka här på bloggen så kommer nu ett stort inlägg om min Gran Canaria resa i form av bilder och text. Grymt va? Som ni har längtat. Jag vet, jag har varit seg som fan på att uppdatera men det beror på att jag inte har haft tid. Har det körigt just nu med allt känns det som.

Förra veckan var jag på Gran Canaria som ni kanske redan vet med kvänums if som annordnar ett läger där årligen. Det var mitt 3e år som jag var med och det var lika skoj som vanligt. Upplägget har varit att det finns 2st grupper, en som kör långt och länge och en som kör inte så långt och inte så länge. Efter resans gång så brukar dessa 2 grupper dela upp sig i 4 grupper, och en kör längre medans den andra åker hem. Typ. Iaf så körde jag i den "långt och länge" gruppen tillsammans med Fredrik, Jonas, Tommy och en kille till som jag inte kommer ihåg namnet på. Vi fick till några riktigt goa pass som jag är nöjd med och det känns som att lägret har gett för min del.
Totalt sett fick jag ihop:
526km
11345hm
25h

En bra vecka med ganska mycket träning och mycket höjdmeter. Det gillas!

En av de viktigaste sakerna med lägret (enligt många!) är tävlingen som annordnas på fredagen innan vi åker hem. Dammrundan kallas den och den har körts i över 20 år på alla läger. Bästa tiden gjordes 1997 av Filip Tavell på 51:30min. Grym tid som inte är så lätt att slå. Min tid i år var 59:22 och det tyckte jag var ganska bra med tanke på att vi hade kört mycket träning dagarna innan. Snabbast detta året var Fredrik Berg (biffen) som hade tiden 54:16. Jag är imponerad och tror att han kommer göra bra ifrån sig på kommande tävlingar. Följ han på hans blogg: www.bergscykling.se

Här kommer det bilder! Första bilden är det längsta passet vi körde. Nationalparken är grymt jobbig alltså...


Stekarn!
Inte bara jag som får punktering verkar det som (pyspunka räknas också!)
Fredrik och starke Jonas laddar upp med käk
pyser fortfarande
Robban och räkan (Carl). Starka grabbar som hjälpte oss med dragjobbet från maspalomas till vecindario
Steker på som vanligt

Calleboy kör på drinkar givetvis

 

Gopro bilder:


Min och bergs stuga
Toppen!

Ämne: Gran Canaria

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar