Högaliden Race

Godkväll godkväll.
Idag har jag tävlat igen. Så veckan som har varit har jag tagit det lite lugnare för att komma i form. Förra helgen i Borlänge så kändes det itne alls bra så därför har det blivit lite lugnare denna veckan, och det funkade. Formen var faktiskt bra idag och benen kändes grymma.
Starten går och jag får inte i pedalen (måste jag träna på). Jag kommer med ganska bra ändå runt 5e plats och efter 3st kurvor så krokar jag ihop med en annan kille och vi båda drar omkull. Jag slår i axeln och handen ganska hårt och får stå still frö att vänta ut smärtan en stund. Dom andra försvinner och jag är tvärsist. Nu tänker jag bara att jag ska skita i att köra vidare och bryta, för att det gör ont i axeln, men jag hoppar på cykeln och kör vidare. Efter en stund försvinner smärtan i axeln och jag får upp ett bra tempo igen. Jag börjar komma ikapp en massa folk och får nästan tränga mig förbi dom på stigarna. Dagens bana bestod nästan till 100% av singeltracks som inte är så lätta att köra om på, men jag gjorde så gott jag kunde. Efter ca 2varv känner jag att jag börjar komma ikapp täten och blir ännu mer taggad. Jag kan hålla uppe farten bra och trycker på så hårt det går hela tiden. Med 1½ varv kvar ungefär så är jag ikapp 2an och 3an (Viktor och Warren) och lägger mig bakom en stund. Jag märker att Viktor är seg i benen och hänger på Warren när han kör om. Vid varvning ut på sista varvet trycker jag på lite extra ner i en teknisk utförslöpa och får en lucka på Warren. Jag behåller trycket uppför sedan och luckan blir större och större in till mål. Jag kör in på en 2a plats och är faktiskt nöjd med dagens resultat. Erik Gunnarsson tar hem segern och tar därmed över ledningen i MAXI-klassen med 4 poäng emot mig (tror jag iaf)... Axeln känns iaf okej nu och det var nog inget allvarligt hoppas jag. Det lär jag ju annars känns imorgon när jag vaknar..

Tack för langning as usual till Bosse och farsan. Även alla som hejade runt mig idag. Alltid kul med publik som vrålar fram en :)

Resultat:

Ämne: Högaliden Race

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar