Idag var jag starkast

Tillbaka till skrivandet igen. Jag är precis hemkommen efter en ruggigt hård deltävling i mörkercupen. 6e racet var det idag på rydskullen. Jag och Viktor tjuvtränade några varv igår på banan för att känna lite på det. Riktigt rolig bana med mycket singeltracks och några ställen man kunde köra om på, riktigt bra!

Jag får en grym start, ut i ledning direkt. In i första kurvan känner jag att viktor klappar till mig på axeln, han är taggad nu tänker jag. Upp i första backen låter jag han gå om och sedan ligger jag bakom 1 varv. Han trycker på bra men slackar lite i en uppförsbacke, då trycker jag till och går om. Han hänger sig kvar bakom en stund innan jag får en lucka på 10m. Sen tar jag i mer än vad jag någonsin gjort (helt seriöst..) och lyckas behålla min lucka hela vägen in i mål. Jag såg hela tiden Viktors lampa bakom mig och det är sjukt stressande att veta att han är precis bakom hela tiden. Så fort som jag släppte lite så tänkte jag bara "TRYYCK!" och så ställde jag mig upp och tryckte på. De sista 1½ varven (av 3st) släppte jag inte på trycket en enda gång. Det kändes som om jag skulle spy hela tiden, typ. Sjukt jobbigt men det belönade sig med en seger. Nu ska jag sova som en stock


Man kan se på min pulskurva vart jag går om viktor. I mitten ungefär så ligger jag bakom honom och vilar upp mig innan jag trycker på ordentligt och pulsen sticker iväg

Ämne: Idag var jag starkast

mer bilder åt folket

Öl du lova mer bilder juuu

Sv:mer bilder åt folket

Check!

Ny kommentar