Inomhussäsongen är igång

Halloj.

Nu är det dags. Snön faller och inomhussäsongen drar igång. 
Jag har alltid försökt att cykla så mycket ute som möjligt årets om, även när det är snö och som kallast. Det är lätt att tröttna lite på cyklingen om man enbart kör inomhus. Motivationen ska ju helst vara på topp några pass i veckan.
Idag körde jag inomhus. Ett intervall pass i form av vo2max intervaller stod på schemat och det gick bra. Jag tränar numera efter watt när jag kör inomhus och ingenting på efter min puls. Jag har ju på mig pulsband men det är bara för att se hur pulsen ändrar sig och även för att logga den. Alltid bra med mycket data om man vill analysera sina pass någon gång.

Riktigt bra pass nedan, om någon förstår sig på vad det står. Huvudserien var ganska jobbig, och den körde jag på 250W (A2) och 340W (A3:2). 


Väldigt viktigt att det inte är för varmt när man kör intervaller. För att få ut det mesta av ett hårt pass ska det vara svalt och man ska inte svettas som ett djur. Jag körde med öppet fönster och 2st fläktar precis framför mig. Svettades inte en droppe ner på marken och kände mig ganska sval hela tiden, riktigt gött!

Ämne: Inomhussäsongen är igång

möe vind

Äre inte jöbbigt att köra i motvind då? med två fläktar alltså. Man vill väl ändå kunna trycka på lite i spörten. höppas allt går bröö. pöss

Sv:möe vind

Tjena Össy. Hoppas allt är bra med dig. Motvind är härdande och man blir starkare då, det har Peter Sagan sagt till mig. Ha det gött hajj

Ny kommentar