Klubbmästare x2

Godkväll.

I dag har jag blivit klubbmästare igen. Men denna gången var det på landsvägs sidan. 
Dagens lopp avgjordes i form av ett GP lopp där banan var 1.4km lång ungefär och vi körde 45min+3 varv. Totalt blev det 27st varv i ett hyfsat högt tempo.
Starten går och jag kör iväg. Jag lägger mig först (eftersom jag är först i starten...) och kör på upp för första backen. Jag håller ett lagom hårt tempo eftersom jag vill värma upp ytterligare lite (min uppvärmning idag var på 7minuter). Första 2 varven går medelhårt innan några Junisar från Cykelgymnasiet i Skara gör en stöt. Jag går med på den stöten och kommer ikapp. Det går lugnt en stund innan nästa stöt kommer. Jag går återigen med och slösar en del energi på att komma ikapp. Det blir ingen lucka bakåt så tempot dras ner igen. Efter ca 5st stötar så skiter jag i att gå med. Det är ingen annan som verkar bry sig heller så dom 2 som har ryckt kommer loss. Det är nu 4st personer framför oss som drar ifrån. Jag ligger först i våran klunga och kör medelhårt. Jag drar mycket och min taktik suger rent ut av, egentligen borde jag inte varit framme alls utan bara legat bakom och vilat upp mig (för att kunna rycka eller liknande). Tempot varierar men det går aldrig jättefort, utan dom som är med i klungan tar det lugnt. Tiden går och några hårda körningar i backen som är på banan är vi bara 4st kvar i gruppen. Nu är det ca 6st varv kvar till målgång och tempot dras ner. Ingen vill ligga längst fram och ta vind för man vill ju spara sig till spurten. Ut på näst sista varvet i en brant kurva så drar jag på. Tidigare varv har jag märkt att jag är mycket snabbare än dom andra i den här kurvan och får direkt en lucka på 20m. Jag kör på i ett hårt tempo och efter en stund kommer Dom bakomvarande ikapp. Jag släpper ner på tempot eftersom det inte är någon ide nu att fortsätta trycka när dom andra har kommit ikapp. I samma kurva på sista varvet gör jag samma sak. Jag får ingen lucka denna gången och släpper återigen ner på tempot lite. In på målrakan som är 200m lång så passerar Lundell mig. Jag är beredd på detta och hakar på honom, och vid ca 30m kvar till mål spurtar jag så hårt jag kan och går om. Jag vinner med ungefär 1 cykellängd. Klubbmästare IGEN känns riktigt gött. Alltid kul att vara bäst i klubben på både MTB och LVG när det väl gäller.

Som ni kanske vet så köpte jag ett par watt pedaler som jag fick igår. Dessa hade jag ju givetvis tänkt använda idag, men så blev det icke. Jag tänkte inte på vad det skulle vara för klossar givetvis utan hade på mina shimano klossar på skorna, och dom passade ju inte. Jag åkte till sportson för att köpa ett par LOOK klossar och köpte dom enda som dom hade. Tänkte inte mer på det utan åkte tillbaka till start och satte på dom på skorna. Dom passade inte heller!! Det skulle ju vara LOOK KEO klossar och inte det andra LOOK som jag köpte, fan vad trist. Men så kan det vara när man är klantig ;) Siffror får det bli en annan gång. Ha det

Ämne: Klubbmästare x2

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar