Klubbmästerskap för Tibro cykelklubb

Imorgon är det Fredag, woooo. Den där sköna känslan som dyker upp på Fredagar börja smått komma krypande. Helgen är nära och denna helgen är det ingen tävling inplanerad för mig, det blir desto mer träning istället.

Klubbmästerskap i både landsväg och mountainbike har varit för Tibro ck nu i veckan. I Tisdags körde jag deras KM på landsväg. Ett tempo KM där jag kom på 3e plats efter Lans och Benny. Det var ca 12.5km platt tempo och jag körde på min snabbe tarmac. Målet vad att hålla 350w men efter uppvärmningen kändes det sjukt segt! Jag försökte en stund i början innan jag kände att jag var tvungen att sänka lite. 330 blev mitt nya mål men efter en stund så gav jag mig fan på att jag skulle pressa på mer (tävlingsskallen.....). Och jag fick ta i! Jädrans vad jobbigt det var att hålla sig runt 350w alltså, det brukar inte vara såhär jobbigt i vanliga fall men just idag var det segt. Efter 18:27min på 341w så rullade jag i mål. Det var ett roligt lopp och jag fick totalt ihop 10mil eftersom jag rullade dit och hem också. Ett bra och roligt pass :)

För övrigt en underbar kväll!
 

Idag Torsdag var det dags för min gren, nämligen mountainbike. Förra året rullade jag i mål strax före Viktor och så blev det även i år. Ett hårt race på ungefär 52min och 270w snitt. Rolig bana som fasen (prästaspåret + lite till) och jag hade okej flyt. Ont i benet sen krashen i Lördags men jag hoppas på att det ska gå över. Gör ont som fasen när jag sträcker ut på det........

Eftersom jag inte är medlem i Tibro ck så blev klubbmästaren på landsväg Marcus Jonsson, och klubbmästare i mountainbike blev Anders Eriksson som säkert ni alla som läser här vet vem det är. En idol helt klart!

 

Ämne: Klubbmästerskap för Tibro cykelklubb

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar