Klubbmästerskap

Imorses var det kallt. Riktigt kallt faktiskt. Och inte nog med att det var kallt ute så var det enormt kallt i bilen till jobbet också. Min Volvo pallade inte riktigt med kylan (mitt fel) så kylen hade frysit igen så värmen fungerade givetvis inte. Efter att ha kört en bit till jobbet fick jag stanna och låta glykolisen smälta så att motorn inte blev för varm. Sen var det bara att åka vidare. Värmen fungerade fortfarande inte...
Efter en hård och varm dag på jobbet åkte jag hem i isbilen igen och sen dess har jag inte gjort så mycket. Eller ja, jag har ätit och börjat packa inför skidresan. Jag åker ju till Val Thorens på Lördag och jag är aas taggad på det! Det kommer bli riktigt najs faktiskt.

Nu så här i kylan så minns jag även tillbaka till sommaren och klubbmästerskapet i MTB (Skövde CK) där jag vann och blev klubbmästare för 2:a året i rad. Det kändes gött och jag kommer göra allt för att behålla min titel även detta året. Kan bli svårt med tanke på att grabbarna i teamet köttar på riktigt bra nu med träningen. Men det gör jag också!

En bra dag på cykeln. Tyvärr tappade jag min gps i starten så blir inte så mycket statistik. Men det gör inget, jag vann ju :)

Imorgon hade jag tänkt mig att köra intervaller. Jag har känt mig riktigt seg i benen de senaste dagarna och i Tisdags körde jag 4:or på absolut maximal intensitetsnivå. Det gick inte bra och efter 1/½ intervall var jag helt slut. Benen orkade bara inte. Jag brukar kunna pressa mig bra annars men just idag gick det verkligen inte. Jag fick sänka motståndet en aning för att ens orka köra klart intervallen. Dom 2 sista var också skit jobbiga. Men jag är ändå nöjd att jag plöjde igenom mitt pass även fast jag var helt väggad och stum i benen. Tack till Loket som vrålade på mig att jag skulle fortsätta trampa när det var som jobbigast. Det hjälpte!
Så här såg det ut i statistikform:


Fick upp en bra puls men som sagt så var benen döda idag. Som ni ser så var watten följande:
1a: 384W
2a: 361W
3e: 344W
4e: 359W

Jag brukar ligga på ett snitt över eller runt 370W igenom alla intervaller och det är ungefär det som jag orkar. Min puls brukar vara på vara runt 184 som max, och i Tisdags hade jag 189 som mest. Jobbigt

Nä nu får jag fortsätta att försöka packa. Vi hörs och ses (eller inte)

Ämne: Klubbmästerskap

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar