Långa Lugnet och Klippingracet

Tjenare allihopa. Här kommer en liten sammanfattning av helgens 2st mtb lopp som jag körde. Enjoy

Långa Lugnet:
Det började tidigt på lördag morgon när jag lämnade tibro vid 04:30 tiden och begav mig upp till Falun för att köra långa lugnet.
Det var lite trafik och allt flöt på bra så jag var på plats vid ca 07:30. Efter en fin uppvärmning med Viktor så gick starten och det kändes bra till en början. Jag hamnade i en hyfsat bra klunga som jag trivdes bra i men efter ca 2mil in i loppet så kroknade jag ordentligt. Benen ville inte svara alls och jag fick släppa hårt på tempot. Viktor kom ikapp efter någon minut och jag försökte hänga på honom i hans klunga, men det gick inte mer än 5km så fick jag släppa där också. Sen åkte jag till största delen själv förutom när jag blev omkörd av alla motionärer...
Lite surt att benen inte svarade som jag hade tänkt mig men så kan det vara ibland. Inte bästa uppladdningen kanske. Efter jag gått i mål på 2:51 så rullade jag bort till scandic och checkad in där och tinade upp i duschen. På kvällen strögade jag och viktor runt i Falun och kollade på bla. falu gruva och velodromen. Sen spelade vi bowling och även där knep han vinsten...
Sammanfattat så var det ändå ett roligt race trots att det regnade i stort sett hälften av racet. Det var en rolig bana som var väldigt kuperad, vilket borde passat mig egentligen men inte idag eftersom benen var helt slut. Kommer garanterat tillbaka nästa år!
Banan: www.strava.com/activities/314995486

Klippingracet:
På söndagen så begav vi oss till Säter för att köra klippingracet som är ett XC lopp. Efter 2st testvarv var det dax för start och då regnade det ordentligt mycket. Även denna banan var ganska backig men också väldigt teknisk. Speciellt andra delen, vilket jag gillade starkt! Det måste varit den perfekta banan för mig och det perfekta vädret. Det gick bra och jag mosade på bra dom 2 första varven men sen så fick jag en punktering i fram och fick tyvär bryta loppet. Riktigt surt eftersom jag kände mig såpass stark och banan var så grymt rolig. Bara att bita i det sura äpplet och komma tillbaka nästa gång.
Banan: www.strava.com/activities/315583408

Nu har jag precis kommit hem och är hur trött som helst. Och inte nog med det så ska jag börja jobba natt ikväll vid 22 tiden också... shit vad jobbigt det kommer bli. 

Mer än så blir det inte denna gången. Nästa lopp kommer förmodligen bli nästa helg i stockholm (lida loop) och det är det jag taggar för nu. Vi ses där! Ha det