Långlopps SM

XCM SM har idag körts i Ånnaboda, Örebro. Ska försöka skriva ett kort inlägg eftersom jag är helt slut..

Starten går vid 11:00 och jag är med täten upp för första backen. Jag åker med den stora klungan som är till det första skogspartiet, här splittras det upp och när vi kommer ut på grusväg igen så bildas det en 2a klunga som jag åker med.
Allt känns bra och benen svarar riktigt bra. Tempot är högt hela tiden (kanske lite för högt) och jag åker med. Vid 43km är jag väldigt trött i en riktigt lång backe och får släppa klungan som susar upp för backen. Jag ser min teamkompis Sebastian Olsson en bit upp i backen och trycker på för att komma ikapp. Efter att ha pressat mig hårt för att komma ikapp så är jag lagom på toppen av backen ikapp honom. Jag åker med bakom men nu är jag trött. 1mil senare är jag helt död. Jag har ingen ork kvar alls och känner mig väggad. Jag får släppa Sebbe och mitt tempo dras genast ner en hel del. Det är nu 20km kvar av loppet och jag blir ikappåkt av cyklist efter cyklist. Jag orkar inte hänga på utan får köra i ett långsamt tempo tills jag kommer i mål.
23a i elit klassen blev dagens resultat vilket inte är så jätte bra, men det får helt enkelt duga för i år. Långlopp är väl inte min bästa sida utan jag kör dom mest för att få bra träning och för det är kul.
Efter en hård dag som denna får jag nog ta en vilodag imorgon, det förtjänar jag!

Tackar teamets gubbar för bra langning även idag. 3st bilder tagna av farsan bjuder jag på

Ämne: Långlopps SM

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar