Lida Loop, årets första långlopp

Rubriken talar för vad jag har gjort idag.

Tävling i Stockholm och denna gången ett långlopp. Årets första till och med för er som inte förstod det på rubriken.
Jag fick starta i led 1 eftersom jag tidigare år startat där och placerat mig bra nog för att kunna göra det. Längst fram stod jag och fick i pedelan direkt när starten gick. Jag tryckte på och var nästan först upp för första backen. Min taktik var att gå med så långt fram som möjligt så länge som möjligt, och jag höll en bra position (top10 hela tiden) tills ungefär 9.5km. In på första stigen och det drar ihpå sig lite ifrån det breda ledet. Jag ligger precis på Fredriks hjul och hinner inte reagera när han väjer för ett 50cm högt avhugget träd som sticker upp mitt i stigen. Utan att hinna blinka så har jag flugit över styret och ligger med ansiktet nere i marken. Jag blir som tur var inte påkörd av någon annan och kan krypa undan ifrån spåret. Det värker grymt mycket ifrån vänster kind och näsan och jag känner hur det blöder. Först trodde jag att jag hade skurit upp näsan men som tur var så hade jag bara fått mig en smäll.
Efter att ha fått lite hjälp av Isak Nordin som också sopade omkull så står jag på benen igen. Kedjan har hoppat av innanför kedjestyraren och det tar en stund innan jag får rätt den igen. Ingen stress direkt och min första tanke när jag sätter mig på cykeln är att jag bara ska ta mig tillbaka till stadion och sedan bryta. Efter att ha cyklat en stund så får jag tillbaka suget och börjar trycka på. Jag kör om sjuuukt många cyklister som har passerat mig medans jag låg på marken och håller en bra fart. Benen är riktigt starka idag och jag kan hela tiden trycka på. Jag kör själv tills ca 1mil kvar då jag turas om med en annan kille ifrån falun att dra. Målgång på 2:30 ungefär och det är jag ju givetvis inte nöjd med, eller jag är inte nöjd med min krash rättare sagt. Något som jag tycker arrangören verkligen måste göra är att ta bort det där avhuggna trädet som jag krashade på för det var totalt livsfarligt. Jag har nog ändå tur som inte skadade mig rejält (35km/h när jag ramlade) för jag var inte den enda som hade krashat där tydligen. Annars var det ett roligt lopp

Ämne: Lida Loop, årets första långlopp

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar