Lida Loop

Tjenare alla läsare. Läget? Med mig är det bra! Jag är hemkommen ifrån Stockholm där jag har spenderat min helg.
Hur gick det på lida loop då? Det gick bra! Tack som frågar.

Här kommer en sammanfattning av helgen:
Vi åkte upp på lördag morgon till stockholm (jag, farsan och bosse) för att köra lida loop. När vi väl var på plats så mötte vi upp Viktor och testade banan lite. Eller ja, vi skulle gjort det. Meningen var att vi skulle testa loop 2 som skulle vara mest teknisk men den var inte uppilad så det slutade med att vi körde loop 1 baklänges en bit och sedan tillbaka. Ca 2 mil i ett lugnt tempo och benen kändes bra inför morgondagen.
Sedan åkte vi till scandic där vi bodde och mötte upp lite annat folk som också skulle tävla.

På tävlingsdagen åt jag en rejäl frukost och taggade till ordentligt. Jag och viktor var först med att lägga in våra cyklar i fålla 2 där vi startade för att komma så långt fram som möjligt redan från start och det funkade fint. Det började med att vi körde upp för slalombacken och jag var med ganska långt fram. Tempot var väldigt högt i början som det brukar vara på LLC och efter några kilometer så fick jag släppa lite på tempot. Men jag hamnade ändå i en bra klunga och vi mosade på. In på andra loopen som var den mest tekniska loopen så blev jag lite trängd i skogen och körde rakt ner i ett surhål där jag stöp över styret. Jag klarade mig bra förutom att jag blev dyngesur om fötterna och kom iväg ganska snabbt utan att tappa så mycket. Benen kändes riktigt bra och jag var först ut på loop 3 i våran klunga. Jag fick en lucka på dom andra på ca 30s som dom sakta men säkert fick jobba in och när dom väl var ikapp så mosade vi på igen. Min polare sebbe hade punkat på första loopen men halvvägs in på loop 3 så kom han ikapp mig (sjukt starkt gjort..) och jag hakade på honom. Han hade ett gött tempo och det gick riktigt fort. Vi kom ikapp ett par stycken andra åkare som också hakade på oss och vi blev ett par stycken som låg och pressade. Jag hade precis varit framme och dragit så jag la mig längst bak i klungan vilket inte visade sig vara så smart för efter en utförslöpa ut på ett gärde så tvärnitade personen som var framför och jag bromsade omkull mig. Resterande del av banan låg jag och en kille till ca 30m bakom klungan och försökte jaga ikapp, vilket inte gick.. Jag brände benen en aning och 4st andra åkare kom ikapp bakifrån. Jag lyckades inte riktigt hänga med dom i sista backen och slutade på 23e plats.
Jag är ritkigt nöjd med dagens insats får jag säga och det kunde knappt gått bättre!
Sluttiden för min del blev 2:36:32 vilket var 17:02 efter vinnaren Fredrik Edin som vann med nästan 4minuter!!
Nu har jag käkat kladdkaka med grädde och det var sjukt gott. Bästa återhämtningen kanske?
Resultat hittar ni här: www.eqtiming.no/Result/?eventUID=19090#
Banan hittar ni här: www.strava.com/activities/320669150