Löparn

Gaah mina ben! Idag har jag sprungit för första gången sen i vintras (typ december?..) och det var inte någon lugn löpning direkt. Billingestafetten ägde rum på billingen där jag deltog i ett lag med jobbet. Kul initiativ och jag visste väl redan innan att jag skulle få sjukt ont i benen efteråt. Hur som så tog jag första sträckan och tempot sattes högt direkt. 3km skulle avverkas på en 1500m lång bana som vi sprang x2 (obvious..)

Eftersom jag inte sprungit på sviiin länge och inte tagit ut mig på löpning på ännu längre (nu snackar vi typ 5år) så försökte jag hänga på täten. Gick lite väl fort så släppte aningen, lade mig bakom en kille som verkade stark och plågade mig runt dom 3kilometrarna. Tillslut kom jag väl in på en 5e plats eller något sånt vilket var coolt, då jag som sagt inte springer i vanliga fall. Och det gick riktigt bra för laget, vi kom in på en 5e plats!! Helt sinnes bra enligt mig och vi alla var grymt nöjda. Nu mår man som man förtjänar ;)

Resten av kvällen har spenderats framför tvn där jag har kollat på en av mina favoritserier, nämligen Narcos. Har nyligen släppts en 3e säsong som jag ska plöja igenom. Detta kommer bli skoj!

Ämne: Löparn

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar