Motvind och medvind

Godkväll.

Just i denna stund sitter jag vid datorn och laddar för morgondagens tävling. 1a majloppet går av i kvänum och jag kommer att tävla! Jag var inte med i Säter idag pga. jag inte anmälde mig i tid och då tyckte jag inte riktigt det var värt att åka dit och köra. Efteranmäler man sig så får man starta sist, och starten och de första varven är sjukt viktiga i XCO eftersom det går så jädra fort då. Är man inte med bra då så tappar man mycket som är surt att jobba ikapp, typ. Så jag laddar hårt inför morgondagen instället.
Istället idag så tränade jag med Jonas, som precis har börjat att cykla landsväg lite smått. Vi möttes upp hos honom strax utanför Moholm och bestämde en rutt på ca 4mil. Det blåste ordentligt idag och innan rundan så trodde jag att vi skulle ha enormt mycket motvind, men vi hade ganska bra vind idag faktiskt. Det kändes iaf som vi hade mycket med/sid vind. Det blev ett bra och lugnt pass (för min del) vilket känns bra inför imorgon. Jonas fick nog ta i desto mer, men det är ju meningen med träningen. Eller hur Jonas ;)

Monterade även på en kedjestyrare på min MTB så nu ska inte kedjan hoppa!

Ämne: Motvind och medvind

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar