Mountainbike SM

Hallå.

Igår körde jag SM i Mountainbike i Värnamo. En helt otroligt grym bana som har det mesta, kördes 6st varv. 1h:32min ungefär körde jag i mål på, ca 6min efter vinnaren och även den nya svenska mästaren Emil Lindgren. Själv kom jag på en 11e plats och det är ett resultat som jag är ganska nöjd med. Innerst inne verkar jag inte vara nöjd förrän jag vinner, och det får vi väl se när det händer ;)
Ett hårt lopp iaf och jag var med bra ifrån starten. Sedan körde jag på och det kändes bra i ca 4varv. Jag var väldigt nära kangas och palmberg som var på 8 och 9e plats vid det här laget men vid ca 1½ varv kvar att köra började jag bli krokig. Fick släppa ner på tempot lite och blev omkörd av Flockhart (precis som Ränneslätt), för att sedan rulla i mål med fett mycket kramp i benen. Ett bra race som jag förmodligen inte kunde gjort mycket bättre.

Strava: www.strava.com/activities/1096101654

Resultat: varnamo-mtb-sm.r.mikatiming.de/2017/?pid=list

Ämne: Mountainbike SM

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar