Mtb säsongen lider mot sitt slut

Hallå igen.
Mtb säsongen börjar att lida mot sitt slut. Idag gick sista deltävlingen i Långloppscupen i Ulricehamn. Jag var inte med och tävlade eftersom jag krashade förra helgen i Göteborg. I en nerförsbacke så tappade jag balansen av någon anledning och slog i en rot. Jag flög över styret och landade med höften på en sten. Inga frakturer som tur var men gör ont när jag går och böjer på mig, cykla går däremot ganska bra. Men jag har som sagt inte kört någon mtb och inte heller tävlat idag pga jag inte vill riskera att ramla igen och slå i höften.. Men nästa helg ska jag tävla. Då är det sista deltävlingen i Västgötacupen där jag ligger 2a i totalen. Det är i Jönköping som det körs på en riktigt rolig bana. Jag hoppas på bra form då så jag kan göra bra resultat ifrån mig.
Tillbaka till dagens tävling.
Jag cyklade med farsan för att langa åt Oliver (min bror) som skulle cykla idag. Tyvärr fick han något strul med bakväxeln i första backen och kunde inte cykla vidare. Han kan ju inte meka själv heller så han fick bryta tävlingen efter bara någon kilometer. Jag och farsan cyklade istället runt vid banan och kollade på när dom andra körde. Rätt gött att bara kolla på när dom andra får plåga sig också, men man blir ju givetvis sugen på att vara med och tävla.

Imorgon ska jag träna landsväg. Runt 10mil är det tänkt i ett behagligt tempo. Start 10:00 ifrån arenan i Skövde, välkomna ni som vill cykla av er lite!

Ämne: Mtb säsongen lider mot sitt slut

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar