Några jobbiga intervaller senare

Hallojs bloggen.

Börjar med en standard fråga. Hur är läget? 
Jag är trött. Japp. Dagens intervall pass sög ganska bra i benen så nu är jag seeg.

Dagens pass kördes i Skövdes klubblokal tillsammans med 5st andra starka boys. Jag hade följande träning på mitt hemmagjorda schema idag:

A1 30min (uppvärmning)
A3/A3+ 10min
A1 5min (vila)
A3/A3+ 10min
A1 5min
A3/A3+ 10min
A1 30min

För er ovetande så är detta alltså (A1 och A3 osv) pulszoner som jag tränar efter. Så när jag kör A1 ligger jag inom min A1 pulszon och så vidare.

Tanken med dagens intervall pass var att köra 1minut 2-5 slag under min anaerobiska tröskel och sedan 1minut 2-5 slag över tröskeln osv i 10minuter. Det gick väl ganska bra ändå tycker jag. Har inte tränat på detta viset tidigare och det var kul att testa. Nu i efterhand så såg jag att jag hade legat lite för mycket över min mjölksyratröskel men det beror förmodligen på att det tar lite tid för pulsen att sjunka när man har kört hårt och sedan ska gå över till mindre hårt. En annan bidragande faktor till detta fenomen kan vara att jag hade lite för hög belastning.

Hade dagens pass varit helt "perfekt" så hade jag haft någolunda lika med tid i Z4 och Z5. Alltså ungefär 15min....typ. Men jag är som sagt nöjd ändå. Till nästa gång kan jag köra på lite mindre belastning under den "lugna" intervallen som är tänkt att jag ska ligga i Z4 så jag verkligen gör det.
Körde på ungefär 300-310watt i Z5 och 230-260watt i Z4 för er som är nyfikna.
Dagens: www.strava.com/activities/435672673

Nu ska jag försöka sova. Det snöar i Tibro (YES). Äntligen, även om det bara är typ 0.5mm snöblandat haha. Det är en bra början på en kanske bra vinter kan vi ju hoppas.


En arm och ett par fötter

Ämne: Några jobbiga intervaller senare

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar