Nya testresultat

Hellå. Tävlingarna närmar sig och det gäller att slipa till det sista på formen innan det är dags. Idag gjorde jag ett test igen, senast var i September förra året och som vanligt var det ett väldigt proffsigt bemötande ifrån Stefhan som utförde testet på 30K.

Dagens siffror var bra. Jag gjorde först ett tröskeltest och därefter VO2Max testet. Värdena jämfört med förra gången var mycket bättre idag vilket var riktigt skoj! Jag har ju sedan i höstas kört med träningsprogram ifrån Stefhan på 30K i Skövde och kört ett helt annat upplägg än innan, och det har fungerat riktigt bra för mig både "känslomässigt" och "värdemässigt". Jag har kört mer hårda och kortare intervaller än förut och det har gett utdelning (för er som är intresserade kan ni följa mig på strava där jag lägger upp alla mina pass som jag kör)
www.strava.com/athletes/8392072
Förra testet hade jag 300W som tröskel, och idag hade jag 330W. En ökning med 10% om jag inte räknar helt fel vilket är riktigt bra enligt mig, och nu ligger jag alltså på 4.75w/kg om man räknar på dagens vikt 69kg (fet..) och effekten 328w.
På VO2 fronten har jag inte förbättrat mitt värde något och har därmed ungefär samma som jag haft innan (70-74ish), men däremot orkade jag köra en stund längre än förra gången då jag körde 7:37min och idag 8:14min.


 

 

Förra gångens värden: 2016-09-28

 
 
 
 
 

Dagens värden: 2017-03-22

 

Såklart jätte skoj med förbättringar, även om siffror inte säger allt. Vi hoppas på att det går bra på tävlingarna framöver! :)
 

 

Ämne: Nya testresultat

föfan

NU har det gått en månad utan uppdateringar.. helvte!

test

Gött Jesper, bara att hålla i nu så kommer det bli sketa bra.

Ny kommentar