Orlando

Jag är tillbaka. Några dagar sen senast men nu kommer en uppdatering igen.

Vi har som sagt varit i Orlando i 3dagar. Vi började med att gå på seaworld första dagen. Och det var sjukt grymt. En massa vattenshower och bergodalbanor har vi åkt. Dag 2 gick vi först till Aquatica som är ett stort badland. Kanske inte så mycket att ha för min del men för barnen så var det nog mera kul. Men det fanns faktiskt några vattenbanor som pirrade i magen en del. Efter ca halva dagen på Aquatica så åkte vi till seaworld igen för att kolla in det sista. Men egentligen så åkte vi mest berg-o-dalbanor. Det fanns en som var så jädra grym!! Manta hette den, och man åkte liggandes hela tiden. Tappade luften varenda gång i första loopen :-) Sen kom regnet och åskan. Kan ha varit det sjukaste jag sett! Det regnade så sjukt mycket. Och åskade ännu mer. Efter ca 1h började det att ge sig och då var det i stort sett 1dm vatten över hela parken, dvs allt var nedstängt. Vi väntade på våran skjuts i ca 90min och sedan tog bilfärden hem 2h istället för 40min pga allt vatten. Men vi hade skoj ändå tycker jag. Inte varje dag man får uppleva ett sånt väder.

Dag 3 gick vi upp tidigt för att åka till universal studios och runt kl 10 var vi på plats. Vi började med att gå in på adventure island (tror jag det hette) och där fanns alla marwell figurer att se på. Det var riktigt mäktigt måste jag säga! Men det mäktigaste var ändå när man fick åka runt i Hoggwarts i någon sorts soffa som rörde sig åt alla håll och kanter. Går inte beskriva upplevelsen men det var det mäktigaste jag varit med om.

Nu i skrivandets stund sitter jag hemma i huset i St Port Lucie och tar det lugnt. Ska strax gå ut och bada och sola. 35 grader som vanligt. Ha det bra allihop


Nya sponsorn kanske?

Som återhämtning fick det bli en corn dog (sjukt gott)