PB på 4or

Hallå. Idag var en bra dag för benen. Lite tveksamt igår om jag skulle träna enligt plan idag eftersom jag inte gick till jobbet igår. När jag vaknade som vanligt vid 05:40 så könde jag hur det bara snurrade i huvudet. Jag tänkte att jag ligger kvar en stund så kanske det går bort. Efter 10minuter ställde jag mig upp igen men det gick inte, det snurrade för mycket. Sjuk känsla som jag inte varit med om tidigare och jag kunde inte åka till jobbet. Istället så sov jag till 12:00 och gick sedan upp försiktigt. Det kändes bättre och jag käkade en rejäl frukost. Efter det slappade jag hela dagen i princip, jag hade ingen träning igår inplanerad vilket var gött och kanske tur det.

Idag däremot var det 6x4minuter på schemat. Har kört detta som ett litet test på vart jag står någon gång varannan månad och nu var det dags igen. Senast jag körde landade jag på 360W i snitt och idag tänkte jag att jag testar 370w. Efter första intervallen så kändes det mycket bra, och jag steppade upp ytterligare. 380W siktade jag på denna gången och det gick också bra! Sedan körde jag på och försökte hålla 380W vilket gick väldigt bra. Såhär såg siffrorna ut idag:

Första: 370w
Andra: 378w
Tredje: 381w
Fjärde: 382w
Femte: 388w
Sjätte: 406w

www.strava.com/activities/904594325

Riktiga pangben idag och en grym spellista på spotify gjorde att jag satte nytt personligt rekord på dessa med 384w i snitt, vilket är 5.62w/kg om man räknar på dagens vikt (68.3kg)


Dagens spellista hittar ni på länken: open.spotify.com/user/jepzer/playlist/7y8FbYivvHm5W5Msaz5YLZ

 

Dagens vikt, inklusive telefonen som väger ca 0.1kg ;)

 

Ämne: PB på 4or

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar