Prylnörden

Godkväll allihopa. Idag har jag köpt nya prylar som den prylnörden man är. Närmare bestämt ett par wattpedaler.

Barnträningen gick bra idag. Jag var inte med och cyklade som jag brukar utan var med vid sidan om och kollade på hur ungdomarna kör tekniskt och försökte ge lite råd om vad man ska tänka på och så. Det gick bra och efter det åkte jag med farsan på styrelsemöte. Jag åkte mest med för jag inte hade något annat val, men istället för att inte sitta och göra något så körde jag mitt träningspass på testcykel idag. 45min med 4st 1minuters intervaller. Det var kul att se vad man trycker för watt och så, men samtidigt lite tråkigt att veta vad man har framför sig i vinter, att bränna av en massa timmar nere i lokalen på en tc.. Det ska nog gå bra!

Som sagt, ett par wattpedaler är inhandlade. Jag köpte ett par begagnade Garmin Vector 2 ifrån en facebook grupp där man kan sälja cykel prylar. Pedalerna var endast körda 50mil (väldigt lite slitna) och priset var bra så jag slog till. Idag anlände dom på posten och jag blev taggad som fan. Imorgon avgös nämligen Skövde CKs Klubbmästerskap i Landsväg. Det nya för i år är att det avgörs i form av ett GP lopp. Alla som är sugna får givetvis vara med då det är ett öppet KM. Inbjudan nedan om någon känner sig sugen på att testa på hur ett GP lopp är. (det är jävligt skoj!)

Lite bilder på dom nyhandlade pedalerna ifall någon inte vet hur de ser ut. Nypris ca 12,000kr så det är inga billiga leksaker...

 

Ämne: Prylnörden

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar