Punkatering

Hallå. Efterhandsskrivning på g här, jajjamän.

Mitt senaste långlopp, Engenbrektsturen är avklarat. Jag lade in min cykel i starten i bra tid så jag låg längst fram. Min taktik denna gången var att gå med så långt fram jag kunde så länge jag kunde, typ. 15 (kanske var 20) min innan herrarnas start körde tjejerna iväg. Strax efter det så klippte dom bandet och cyklisterna i fålla 1 fick gå fram 2m. Jag var inte i fållan då utan fick rusha dit när jag såg detta. Hamnade bakom några stycken som hade gått förbi mig, fan då, nu stod jag inte längst fram ändå. Jaja, det får väll gå ändå.
Starten går och jag kommer iväg hyfsat bra. Är på 20e plats ungefär när vi kommer ut på första grusvägen. Det går inte jätte fort men folk kör som galningar för att komma om. Jag tappar några placeringar och gör inga försök att komma längre fram eftersom det blir väldigt riskiga omkörningar då. I första backen så spricker fältet upp. Jag hamnar i en 3e klunga med ca 15cyklister där bla. Viktor från teamet är med. Gött tänker jag, nu ska jag bara spöa Viktor. Vi kör på och efter någon mil så ser jag att Wetterhall precis har lagat en punka och rullar iväg. Jag tänker att jag åker med honom på rulle så länge det går, men det blir inte så lätt. Vi är 3st som FÖRSÖKER komma in på wetterhalls hjul när han accelererar upp farten. Det går som ni i Heeeelvetes fort och endast en av oss kommer in på hjul. Jag och den andra killen får helt enkelt släppa. Efter någon kilometer plockar vi upp han som kom med på rullen och han ser seg ut.

Tempot känns bra i våran klunga och jag känner att benen svarar bra hela tiden. Vid 35km får jag en punktering, shit. Jag frågar viktor medans vi cyklar om han har en patron och det har han. Han offrar den till mig (tack Viktor!!) och jag kan cykla vidare. Inom någon kilometer är det en depå där farsan står med en slang tur nog och jag byter den på några minuter. Stressad cyklar jag iväg och får köra solo. Jag kommer ikapp en damklunga som hänger på, dom släpper på ett skogsparti och jag kör själv igen. Efter 30min så blir jag ikappåkt av en herrklunga som jag åker med i. Nu är målet inte längre att slå Viktor utan att vinna spurten som jag vet att alla laddar för i klungan. Och precis så blev det, ingen vill dra dom sista 3km och det går inte jätte fort. Felicia Ferner är med i våran klunga mot slutet och går upp och drar, hon är ritkigt stark alltså! Jag placerar mig bra in till spurten dras igång. Alldeles för tidigt enligt mig men jag lyckas åka med och spurta om dom på slutet. Målet uppnått!

Förutom min punktering detta racet så kändes det riktigt bra i benen. Jag laddar helt enkelt om till nästa race :)

Resultat: results.neptron.se/neptrontimingspa/#/engelbrektsturen2016/?sortOrder=Place&raceId=100&page=0&pageSize=25

Inga bilder ifrån tävlingen, får bli en ifrån säfsen istället. Farsan glömde sin kamera vid en sjö där vi fiskade och när han kom på det och åkte tillbaka var den borta. Ha det!

Ämne: Punkatering

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar