Seg i benen

Hej och hallå. Jag är precis hemkommen efter ett riktigt gött intervallpass med Skövde CK. Mina ben är trötta och sega men det känns ändå rätt gött. Dagens pass var som onsdagspassen brukar vara med Skövde, lagtempointervaller. Thats right, flera stycken kör intervaller samtidigt tillsammans och hjälps åt att dra så att man för upp en hög fart. Riktigt sköj att få trycka på ordentligt. På racer då förståss.

Igår var det öppet klubbmästerskap i Kvänum. Jag, David och Sebbe H var där och körde från teamet. Kan vara bra att samla på sig lite varv på den banan inför helgens tävling där, nämligen 1a Majloppet. Jag har kört barnan många varv innan men känner ändå på några ställen att man kan få lite mer fart om man tränar mera. 
Hur som så var det många med som körde igår. Alla startade på ett långt led på den lilla fotbollsplanen som är precis vid barnan och jag var först in i första kurvan. Min taktik var att bara mosa på så mycket jag bara orkade första varvet och sedan fick det gå som det går. Den taktiken höll och jag var först efter 1 varv med Erik Gunnarsson tätt bakom mig. Sedan blev jag skeeeta trött och hade mjölksyra upp till öronen och fick släppa på tempot en aning. Lagom då så körde Erik om och gjorde en riktigt fartökning som jag inte hade en chans att hänga med på. Jag kom 2a totalt på tiden 27:02 och var 28 sekunder efter Erik som tog hem segern. han är stark nu verkar det som!

Klubbmästare i Kvänum tror jag att Tommy blev. Jag vet inte riktigt om jag är medlem i Kvänum längre (killen med kollen) men det verkade även som att man var tvungen att tävla för den klubben man körde för för att kunna ta hem KMet, alltså kan jag inte göra det eftersom jag tävlar för Skövde CK. Spelar egentligen ingen roll och jag tycker Tommy är värd att få ta över Klubbmästar-titeln ifrån mig sedan förra året. För han är stark den gubben! ;)

Sovedax, bilderna kommer ifrån diverse källor bla. David Hultström Och Tommy Evaldsson och min Iphone. Ha det :)

 

Resultat:

Starke calle var med och tog tid. Trodde nästan att han skulle köra först men sen kom jag på att han är en sån där landsvägs nisse. Skön grabb!

Ämne: Seg i benen

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar