Sent mördarpass

Godkväll. Klockan är 21:08 och jag är precis hemkommen efter ett riktigt pannbenspass på monarken. Det blev ett sent pass idag pga Skövde CKs ungdomar har träning inomhus i träningslokalen på Tisdagar. Skoj att det är så många ungdomar som kör (alla cyklar upptagna!).

Själv körde jag ett riktigt jobbigt pass. 20st 1minuters intevaller där jag första 30s skulle köra på 300w, och sedan dom sista 30s höja till 520w. Äckligt jobbigt och efter bara några stycken var jag helt slut. Efter att ha plågat mig igenom 10st tänkte jag lägga av. Men efter att ha vilat 1minut som jag gjorde mellan intervallerna så fick jag kraft igen. och plågade mig igenom 10st till. Och det var precis på håret att jag klarade av alla. Men passet var inte slut, jag hade 2st 4mins intervaller kvar som jag skulle köra på 360-380w. Jag lade mig på 370w på den första och efter 1minut ville jag bara kliva av. Sänkte till 360w och plågade mig igenom intervallen. Nu tänkte jag verkligen att jag skiter i den sista. Den ger ändå inget eftersom jag är så jävla trött tänkte jag. Men någonstans bland tjurigheten så tänkte jag också att "nu kör du fan klart den sista också om du ska bli något", och så körde jag igenom den sista också. Har nog aldrig plågat mig så mycket som jag gjorde på den sista 4 minutaren som jag gjorde idag. Men grymt skönt nu när passet är gjort. Hoppas det ger resultat till sommarens tävlingar!

Dagens: www.strava.com/activities/874937613/

Ämne: Sent mördarpass

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar