Skadad på Gran Canaria

Hallå. Ett tag sen jag skrev sen sist, tiden går fort när man har kul. För tillfället sitter jag i solen på Gran Canaria. Jag, Viktor, David, Berg, John och Calle lalle är på plats för 2st veckor med riktigt go träning. Dom första dagarna så var jag inte 100% frisk, så jag körde lite mindre än dom andra. Men sen kom jag igång. Efter en bra dag i bergen så var vi påväg hemåt. Då började jag känna lite smärta i hälsenan. Jag tänkte inte så mycket på det utan trampade på eftersom vi var tvungna att komma hem. Väl hemma så gjorde det rätt så ont. Jag anade att jag hade fått hälseneinflamation igen och lade fingret på senan och böjde på foten. Känslan då var som att krama en snöboll med kramsnö, inte alls bra. Jag letade upp ett privatsjukhus och åkte dit. Väl där så fick jag en spruta med något antiinflamatoriskt och ibuprofen, och enligt läkaren så var nog denna träningsresan körd för min del.
Dagen efter detta så vilade jag, och dagen efter det också. Och nu idag så har jag kört 1h lugnt på cykeln och det kändes bra. Jag har läst till mig att man ska köra en del rehab, bla excentriska tåhävningar vilket jag har gjort. Det är så jäävla segt att bli skadad när man är på läger speciellt när man känner sig motiverad och taggad på att bara cykla hela tiden. Vädret här är grymt också vilket gör det ännu jobbigare. Men jag har faktiskt hållt ställningen vid poolen istället, så nu är jag röd som en kräfta. Imorgon ska jag försöka köra ännu ett cykelpass och se hur det känns. Hoppas verkligen på att kunna få till lite träning nu den sista veckan som vi är här, för annars vore det ju riktigt segt. Men man får tänka att säsongen är lång och att det inte är hela världen att inte kunna träna. 

Är det någon läsare här som har haft hälseneinflamation förut så får ni gärna dela med er av era erfarenheter av det och tips på övningar etc om ni har sånt. Allt är uppskattat i kommentarerna. Ha en fortsatt bra dag allihopa!

Tyvärr är internet ganska segt här, så det blir inte jätte mycket bilder. Får styra ihop det när jag kommer hem

 

Ämne: Skadad på Gran Canaria

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar