Snart åker jag

Snart är det dags för ännu en skidresa. Det är något jag och 2st kompisar har gjort sedan 2 år tillbaka. Första året åkte vi till Chamonix, och förra året till Val Thorens. Detta året (nu på Lördag!!) så bär det av mot Sankt Anton i Österrike. Det ska bli gööör sköj! Enda som är dåligt med denna resan är att det inte blir så värst mycket cyklat, men det tar jag nog igen v.5 och v.6 när jag åker till Gran Canaria för att träna. Det ser jag också fram emot.

Idag har jag kört ett utomhus pass på vinterdräparn, även kallat cykelcross med vinterstuk. Det blev 2.5h kört och det gick väldigt bra. Efter det så käkade jag och gjorde ett kontrastbad. För er som inte vet så är det när man har 2st baljor eller badkar (beroende på hur mycket plats man har) och i den ena baljan har man kallt vatten, ca 5 grader, och i den andra varmt som ska vara typ 40 grader. Först har man fötterna (eller kroppen) i den varma, sedan i den kalla. Och så upprepar man det några gånger för att skynda på bla. återhämtningen och läkningsprocessen. Jag har sedan ca 2månader tillbaka dragit på mig hälseneinflamation, och denna jobbiga infektionen vill inte riktigt försvinna. Så då kör jag detta för fötterna för att det ska läka snabbare. Riktigt obehagligt när man går ifrån det varma till det kalla! Men jag hoppas verkligen det hjälper så min häl blir bra snart.


Bild på en läskig byggnad jag cyklade förbi idag. Vågade inte gå in, men det kanske jag borde gjort. Man vet ju aldrig om det bor någon jävligt skön snubbe där eller inte lixom

Ämne: Snart åker jag

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar