Snö och kyla

Godkväll. Idag har jag tränat, som vanligt, och det blev ett 4h pass. Eller snarare ett 3h pass och ett 1h pass tätt inpå varandra.
10:00 tågade jag, Marcus, Distanskungen och Malin iväg ifrån arenan i Skövde. Ett 3h pass hade vi bestämt oss för att köra och redan vid start kändes det som att det inte skulle gå jätte fort. Inga 30km/h i snitt här inte utan snarare 17km/h. 
Första 2h gick som vanligt bra och jag frös i princip inget. Sen började jag frysa om fötterna mer och mer och när vi kom tillbaka till arenan efter 3h cykling frös jag ganska bra om fötterna. Någon som har något knep på hur jag ska göra för att inte frysa?! Det var ca -7 idag och jag tyckte inte att det var jätte kallt ändå, men fötterna tyckte lite annat. Inte kul!

Jag hade egentligen tänkt köra 4h idag utomhus men eftersom jag frös om fötterna så ändrades planerna efter 3h. Jag tog bilen till Skövdes cykellokal och körde sista timmen där inne. Det var skönt att få komma in i värmen och köra det sista istället för att förfrysa sönder fötterna (igen typ) och lida i kylan.

Dagens runda var väldigt lugn, för min del iaf. Slängde in 6st spurter på 6s för att hålla värmen lite bättre. Vet inte riktigt om det funkade så bra...  Får försöka igen på morgondagens 4h pass.

Dåligt med cykelbilder idag. Hade velat ta en massa egentligen men den telefonen jag har för tillfället är helt enkelt för dålig för att jag ska orka ta upp den och ta kort. Det tar ca 20min för den att ta kort och det orkar jag inte vänta på..


Nu så här på kvällen så har jag lindat om styret på min racer. Tyckte det blev riktigt najs faktiskt!

 

Ämne: Snö och kyla

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar